onsdag 5 februari 2014

Väntan i dimman

Bilden tog jag när jag gick igenom hembygdsparken i Mönsterås i dag på väg till en intervju

Sitter och väntar på hjälten (=elektrikern) som ska se till att ugnen väcks till liv igen. Under tiden dreglar jag över bilderna i senaste numret av tidningen Baka, och hittar det ena receptet efter det andra.

Jag tittar på de underbara bilderna från kakdivan Mattias Kristianssons besök på kaféer i New York och baxnar när jag ser att de marknadsför monstercupcakes med en skylt som talar om att varje bakverk innehåller sisådär 550 kalorier. Men gott ser det ut!

Jag läser om Sveriges första cupcakebutik som ger bra tips om hur man får till en bra frosting. Det handlar till exempel om att använda rumstempererade ingredienser och att man inte ska vispa för mycket.

Och allt detta gör att jag längtar mer och mer efter min ugn, det är en och en halv vecka sedan det gick att använda den till något. Men nu är hjälpen nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar