måndag 3 mars 2014

Det här med träning...


... är sannerligen inte min starka sida. Jag försöker röra mig så mycket som möjligt i vardagen och går oftast i stället för att ta bilen - om det är rimliga avstånd vill säga :) Däremot är jag inte mycket för att gå på gym och liknande, jag väljer att använda min tid på annat.

För en tid sedan beställde jag dock ett zumbapaket. Det handlar om träning genom att dansa. Låter kanske inte så jobbigt men det är det, fast på ett roligt sätt. Än så länge har jag bara kört det några gånger men det är riktigt kul och det känns att det gör nytta.

Man får ett gäng dvd-skivor och sedan är det bara att välja ett program och göra som de gör på tv:n, det vill säga släppa loss.

4 kommentarer:

  1. Har också funderat på zumba..och tittat på det här :)
    Har du testat det?
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan rekommendera det här paketet, jag gillar det. Det är vansinnigt jobbigt men fördelen när man tränar ensam är ju att man kan ta en paus när man vill utan att känna press ;)

      Radera
  2. Ok..jag får testa det :)
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, det är riktigt kul!

      Radera