söndag 16 mars 2014

En underbar dag


Det har varit en helt vanlig söndag i dag, men en underbart skön dag. Det började med sovmorgon, vilket i mitt fall i och för sig bara innebär en timmes mer sömn än på vardagarna eftersom jag är morgonpigg, men ändå - det är friheten att själv kunna välja när man vill gå upp som det handlar om :)

Efter frukost bar det av ut i trädgården där jag ägnade en timma åt att beskära vinbärsbuskar och kapa ner vissen bambu från i höstas, så i morgon blir det till att ta släpvagn till tippen med allt avfall.

Upptäckte också att vårt gamla äppelträd gjort sitt. Det gick nämligen att få genom fingrarna genom hela stammen, så det ska också bort. Det har visserligen aldrig gett någon god frukt, men det är ändå trist när ett gammalt fruktträd försvinner, det tar ju sådan tid att få upp ett nytt i samma storlek...

Efter denna trädgårdsinsats åkte sonen och jag till mina föräldrar och fikade, sambon har varit på tävling större delen av dagen. Vi fick med oss en helt fantastisk råmjölkspannkaka hem som min mamma gjort, den är makalöst god!

Resten av dagen tänker jag ägna åt lite smått och gott. Även om det fortfarande blåser en del ute så är det svårt att sitta inne när solen lyser så!

6 kommentarer:

  1. Ja det är en härlig dag..har varit i skogen och spårat :)
    och snart blir det hundpromenad..
    ha en fortsatt trevlig söndag..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart att kunna vara ute en hel dag i solen! Härligt att ut och spåra, det var länge sedan. Ha en fin söndagskväll! Kram Åsa

      Radera
  2. Så underbart när solen skiner! Har iofs jobbat men fått känna på solen när vi serverat fikagästerna ute:) Åh så gott med råmjölkspannkaka! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med utefika, då förstår jag att ni hade många gäster :) Vi satt ute i trädgården en lång stund och bara njöt i solen med en kopp kaffe, sådana stunder är guld värda! Ja, råmjölkspannkakan är sanslöst god! Kram Åsa

      Radera
  3. Vilken kul blogg att hitta till! Jag är likadan, är det sol ute så klarar inte jag av att vara inne. Och att ha en trädgård att fula i är ju fantastiskt lyxigt! Jag är nybliven balkongägare, ska bli kul att fixa iordning den också. :)
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra att du tycker om bloggen! Ja, även om man ibland känner att det är mycket jobb med en trädgård så är det faktiskt en lyx att ha den :) Så kul att få inreda en balkong för första gången, lycka till! Ha en fin söndagskväll du också! Kram Åsa

      Radera