tisdag 4 mars 2014

Fettisdagen och besöket


Fettisdagen gick inte obemärkt förbi på redaktionen i dag. Jobbet bjöd på semlor så vi mumsade i oss varsin köpesemla.

Jag hade tänkt baka egna semlebullar i helgen, för jag tycker att egengjorda blir bäst (man kan ju stoppa i hur mycket fyllning man vill då och behöver inte gnälla över att det är för snålt med mandelmassa) men någonstans försvann detta från minnet och det blev inte gjort.

Nu är det ju inte bara i dag man kan äta semlor och känner ni er hågade att göra egna någon dag så hittar ni lite olika varianter här.

I dag är det dessutom internationella pannkaksdagen men den har jag inte hunnit fira. Pannkaksdagen kommer från England där man äter pannkakor i stället för semlor i dag.

Eftermiddagens besök av producenten och projektledaren från Sveriges Television gick för övrigt alldeles utmärkt. Vi spånade fram idéer kring den kommande tv-inspelningen och det känns som att det kommer att bli riktigt roligt att medverka i programmet tillsammans med komikern Anders Jansson. Hoppas jag.


2 kommentarer:

  1. Jag skulle också hellre äta pannkakor ;) spännande med TV-inspelning :)
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag nog hålla med dig om Ewa, pannkakor är gott! Ja, det ska bli spännande med tv-projektet, vi får hoppas att det blir bra så vi slipper emigrera från kommunen ;) Kram Åsa

      Radera