söndag 30 mars 2014

Gräsklippning

Syrénknoppar
Jag tror aldrig att det har hänt att jag har klippt gräset så tidigt som i mars. Det var nära att det inte blev så heller, men till slut lyckades jag skaka liv i gräsklipparen som jag trodde hade gjort sitt, och en timma senare hade vi klippt allt. Vi var dock långt ifrån först i kvarteret med att klippa, flera av grannarna klippte för ett par veckor sedan.

I övrigt har dagen spenderats utomhus den mesta tiden och man känner sig nästan salig över att få vara ute i detta underbara väder. Nu är vi i fatt med allt i trädgården och det känns skönt.

I eftermiddags bar det av till Blomstermåla för fika hos föräldrarna och därefter - tro det eller ej - ett biobesök. Man var väl galen som gick in och satte sig i biomörkret när det var sånt vackert väder ute. Så var vi bara tre vuxna och fyra barn i salongen också. Men å andra sidan var det ju bara för 80 minuter. Filmen, Resan till Fjäderkungens rike (tror jag den heter), var lite sorglig och biopersonalen fick ringa efter en förälder som lämnat sitt barn ensamt på bion.

Innan vi for hem fick vi en alldeles nygräddad råmjölkspannkaka med oss - tack mamma, den var underbart god!

Nu väntar kvällsfika på balkongen, visst känns det fantastiskt att det är sommartid som gäller nu!

2 kommentarer:

  1. Tack själv för den kanongoda morotstårta. Sitter i Tv-soffan efter en hel dags städning, blir väl att lägga sig tidigt!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att den var uppskattad :) Ni har verkligen gjort er förtjänta av en god natts sömn efter en sådan heldag! Kram Åsa

      Radera