tisdag 25 mars 2014

Kontraster

Nu behöver vi inte leta i kökslådan efter en flasköppnare längre. Denna köpte jag hos Leilas General Store
Silikonformar från Silikomart. Det kanske inte syns så bra på bilden men den undre formen ska föreställa macroner. Dessa har jag bland annat tänkt smälta choklad i och använda som dekoration på cupcakes
Strössel i form av knappar, köpt hos Systrarna Voltaire i Pubhuset i Stockholm

Här sitter jag och tonar håret och bloggar om några av mina inköp under Stockholmsresan och tänker på kontrasterna här i livet.

I dag har ett 50-tal människor på ett företag i kommunen fått besked om att de blir av med sina jobb inom det närmaste året. Ett fruktansvärt hårt slag mot alla berörda och samhället.

I sådana lägen känns det lite "simpelt" att sitta här och blogga om strössel som liknar knappar och silikonformar som man ska göra chokladmacroner i...

4 kommentarer:

  1. Så tråkiga besked, vi får hoppas att det löser sig för alla.
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får vi verkligen hålla tummarna för. Kram!

      Radera
  2. Ja fy sjutton, hörde på Smålandsnytt! Hoppas det ordnar sig som sagt! Tona håret skulle jag också behöva, blir ett lyft:) Så fina saker du köpt, Leilas måste vara ett mecka för alla bakintresserade! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, det var ett riktigt dråpslag, vi får hoppas att det kommer något bra ur det hela till slut. Ja, hårtoning är inte dumt, tur att det finns när de grå gör sig påminda ;) Håller med dig, Leilas är ett mecka för baknördar :) Kram Åsa

      Radera