måndag 31 mars 2014

Månadens sötsak - morgon


Det var i grevens tid som det slog mig att i dag var sista dagen att vara med i utmaningen Månadens sötsak hos bloggen Söta saker. Därmed blev det tre blogginlägg i dag i stället för de vanliga två.

Temat för mars har varit morgon. Jag drog till med ett recept som jag hittade i en tidning som jag inte kommer ihåg vilken det var, receptet har legat och väntat på att bli bakat och här är det:

Scones med västerbottenost

6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
5 dl filmjölk
50 g smör som ska vara rumstempererat
1,5 dl riven västerbottenost

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda mjöl, bakpulver och salt. Rör ner resten av ingredienserna så att det blir en kladdig deg.

Klicka i den i stora muffinsformar. Grädda i mitten av ugnen i cirka 12 minuter. Servera med exempelvis philadelphiaost.

2 kommentarer:

  1. Som vanligt på kvällskvisten läser jag din blogg och blir hungrig, av de goda recepten du lägger ut :-)) farligt farligt!! Jättefina bilder från trädgårds mässan också! ! Kram Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Veronica, så glad jag blir av dina ord :) Ha en härlig dag! Kram Åsa

      Radera