söndag 16 mars 2014

Spröjs

Tofs från Knorkan piffar till vitrinskåpet i vardagsrummet

I veckan hade vi besök av en fönsterfirma som skulle ge kostnadsförslag på tre nya fönster, de enda som vi inte bytte ut när vi bytte alla andra fönster i huset för ett antal år sedan.

Något har hänt med priserna på de här åren upptäckte vi. Tre nya fönster, dessutom väldigt små, skulle kosta ungefär hälften av vad vi betalade för att byta ut alla de andra normalstora fönstren på hela huset och då var det ganska många.

I alla fall bad jag om ett kostnadsförslag på spröjs, jag skulle väldigt gärna vilja ha sådana där krysspröjs på fönstren, det skulle bli kanonfint. Men dessa skulle kosta 3 000 kronor per fönster. Efter att ha kikat runt på nätet har jag dock insett att det finns betydligt billigare alternativ, så nu håller jag på att leta efter något passande och snyggt. Har ni några tips om sådana får ni gärna höra av er!

4 kommentarer:

  1. Som jag sa häromdagen; tejpa med eltejp direkt på rutan, det finns vit sådan som ser ut som spröjs på långt håll. Hälsningar din händiga arbetskamrat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag får väl testa det i nödfall, det blir ju åtminstone billigt. Annars kan jag ju alltid prova ditt andra universaltips - häftmassa ;) Kram!

      Radera
  2. Haha vilka bra tips du får Åsa! Håller med dig, så snyggt det skulle bli, men att det kostar så mycket! Hoppas ni hittar nått annat alternativ! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är tacksam för alla tips (hrm) ;) Vi ska nog hitta något snyggt - tror dock att jag hoppar tejpen! Kram Åsa

      Radera