onsdag 2 april 2014

Eftermiddagsfika

Cake popspinnar köpta hos Leilas general store

Livets väsentligheter, både stora och små, har avhandlats under eftermiddagens träff med den "gamla" föräldragruppen här hemma hos oss. Det är sju år sedan vi träffades första gången med våra då nyfödda bebisar, tänk vad tiden går och så stora killarna är nu!

Jag hade bland annat gjort cake pops till fikat, gjorda med en sockerkaksliknande smet kompletterad med finhackad choklad. Jag svor för mig själv när jag skulle doppa dem i mjölkchoklad i går kväll eftersom de inte ville bli så släta och fina som jag ville, men de blev tillräckligt vettiga för att jag skulle kunna ställa fram dem i alla fall.

Är du sugen på att göra cake pops finns det hur mycket tips och recept som helst på nätet, här hos Sockerrus hittar du en del. Det finns olika sätt att göra dem på, jag gjorde mina i en särskild cake pops-plåt.

Egentligen skulle träffen ha varit i morgon men blev flyttad och eftersom jag bakade och städade i går så har jag alltså helt plötsligt en ledig kväll i dag, inte dumt alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar