torsdag 10 april 2014

Ledig!

Lyktan köpte jag på trädgårdsmässan i Stockholm. Mårbackapelargonen har växt ur sin kruka och kommer snart att få en ny

Nu ska jag vara ledig ända fram till måndag morgon och det känns så himla härligt! Insåg i dag att det var väldigt smart att lägga in kompledigt i morgon för allt övertidsarbete de senaste två veckorna, det känns som att den ledigheten är välbehövlig.

Solen kom fram i eftermiddags och gav lite extra energi, så pass att jag blev inspirerad att städa huset och baka en chokladkaka efter ett nytt recept jag hittade i går. Återkommer med recept när jag har avnjutit det färdiga resultatet. Skönt att ha städat, då vet jag i alla fall vad jag INTE behöver ägna min lediga fredag åt :)

Om ett tag bär det av till miniracingen med sonen. Sedan ska jag bara koppla av, titta på Hela England bakar och fundera över vad i all världen jag ska hitta på i morgon. En sak är i alla fall säker, när man har hus och trädgård behöver man aldrig vara sysslolös, men det är ju inte heller något som säger att det som finns att göra ska ske just i morgon. Så vi får se vad det blir! Ha en fin torsdagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar