onsdag 30 april 2014

Ledigt

Så glad jag blev när jag hittade de här fransiga fina tulpanerna i trädgården i dag, jag hade glömt bort att jag hade planterat dem

Äntligen kan man pusta ut efter den här arbetsdagen. Som jag misstänkte har det varit fullt ös från början till slut, men jag har utnyttjat varje tillgänglig minut och pappershögen minskade något under dagen.

Ikväll ska vi gå och frysa vid någon eld som vanligt och sedan vandra hem igen och ta för oss av räkmackor som jag ska fixa ihop snart. Sedan väntar en ledig dag.

Det ser inte ut att bli någon supervärme i morgon direkt men jag är nöjd bara det blir sol, man får väl klä på sig lite extra så att man åtminstone kan fika i trädgården. Och så hoppas jag att det kan bli lite tid över för att baka för det har jag inte gjort på några veckor, bortsett från en äppelpaj i söndags.

Ha en fin valborgsmässoafton allihop!

2 kommentarer:

  1. De är så häftiga de där fransiga tulpanerna..känns bra när högarna minskar ;)
    Konstigt att det ska vara så kallt men det kändes redan igår eftermiddag när jag gick med hundarna att det blivit kallare mot vad det var på fm..
    Ha en trevlig Valborg..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den sorten är en av mina stora favoriter! Precis, högar som bara växer är inte så kul :)
      Jag kände också att det slog över till kallare i går eftermiddag, det blev en enorm skillnad på bara ett par timmar.
      Tack! Ha en fin valborgsmässoafton ni också! Kram Åsa

      Radera