tisdag 29 april 2014

Ovan molnen

På väg mellan Sturup och Palma, högt över bergen och molnen

Att flyga tillhör inte mina favoritsysselsättningar direkt. Jag är inte rädd för det och jag älskar själva starten när man känner de enorma krafterna och trycks bakåt i flygstolen när flygplanet accelererar på startbanan, och landningen är också helt okej om det inte vinglar alldeles för mycket - men allt däremellan skulle jag kunna hoppa över faktiskt.

Den här gången tyckte jag dock att det var helt okej större delen av resan. Det blev en del skakningar när vi närmade oss Sverige på hemresan, men annars var det en väldigt behaglig resa där uppe ovan molnen.

När vi flög till Dominikanska republiken för flera år sedan blev jag rätt härdad då vi kom in i ett turbulent område. Det var som att åka berg- och dalbana ungefär, det var i alla fall så det kändes. Som tur är har vi hittills inte upplevt något liknande efter det och nu vet man att de där duktiga piloterna och planen klarar av en hel del. Inför den flygresan hade jag läst mycket om flygplan och säkerhet och det hjälpte faktiskt väldigt mycket. Här finns en hel del att hämta för den som känner obehag inför flygresan. Enligt någon undersökning jag läste om känner var femte svensk obehag inför att flyga.

Om några timmar väntar tv-inspelning med komikern Anders Jansson på redaktionen så det är bäst att piffa till sig lite :) Han och tv-teamet kom förbi redaktionen i går kväll när jag jobbade efter fullmäktige och jag tror att det här kommer att bli en riktigt rolig förmiddag tillsammans med dem. Tur att det har utlovats vackert väder eftersom vi även ska ha picnic i parken under inspelningen.

2 kommentarer:

  1. Det där med o flyga är ingen hit :( Uscha..men det leder ju till något trevligt får man hoppas ;) Blir alltid så full i skratt när någon hurtig flygvärdinna står o informerar om flytväst o syrgas..som om det skulle spela nån roll om man skulle dimpa ner..Bara till o andas dårå ;)/Kram Lillan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, håller med dig :) Man har precis intalat både sig själv och sonen att allt kommer att gå bra och att det inte finns något att oro sig för, och så börjar de prata om att åka rutschbana ut ur flygplanet och sånt där :) Kram Åsa

      Radera