onsdag 16 april 2014

Påskgott


Tid är lite av en bristvara just nu, men ibland blir det så. Jag skulle ha bakat påskcupcakes men jag tror nästan att jag får nöja mig med att ha gjort lite enkelt påskgodis.

För enklare än så här kan det inte bli: Bryt sönder salta pinnar och blanda med lite smält mjölkchoklad (eller mörk choklad om du hellre vill ha det). Fördela i små klickar så att det ser ut som små fågelbon och placera några godisägg i dessa. Lätt som en plätt och det tar ungefär fem minuter.

Jag har gjort dessa till påsk de senaste åren och det blir så god smak när de salta pinnarna doppas i mjölkchoklad.

På någon av mina favoritbloggar vet jag att jag såg att man även hade blandat i krossad dajm i chokladen. Det ska jag testa en annan gång.

2 kommentarer:

  1. Detta lät gott, kan tänka mig att brytningen mellan salt o sött är perfekt! Och väldigt söta med påskäggen på:)
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de söta :) Och brytningen blir precis perfekt! Kram Åsa

      Radera