torsdag 3 april 2014

Vi skulle ju bara titta...

Ibland har bilden absolut ingenting med inlägget att göra och det här är ett sådant tillfälle. Den här vita chokladmoussen (faktiskt sådan man köper färdig på påse, ganska okej även om det inte går att jämföra med egengjord) bjöd jag fikagänget på i går. De vita "chokladkakorna" hade jag dock gjort själv

Som sagt, vi skulle ju bara titta, inte köpa, när vi besökte djuraffären. I morgon kommer dock antalet husdjur att öka dramatiskt i antal, från en hamster till en hamster och ett helt gäng fiskar.

På sonens önskelista har det sedan ett tag tillbaka stått akvarium och fiskar. Förr hade vi ett akvarium men det är ganska många år sedan vi sålde det. Hur som helst så tycker jag att det är väldigt rofyllt att sitta och titta på akvariefiskar.

Vi var inte helt eniga om fiskvalet men eftersom det är sonens akvarium blir det han som får bestämma och då blir det silverhajar. Hade jag fått bestämma hade det blivit clownfisk.

Vid det här laget har jag lärt mig att det inte går att åka till djuraffären bara för att titta. Förra gången kom vi ju hem med en hamster, vilket var helt oplanerat. Men så är det ju väldigt roligt med djur.

Nu har vi dessutom varit på sonens skytteträning och därefter miniracing. Efter att ha varit kurvvakt, alltså en av dem som ser till att urspårade bilar hamnar på rätt bana igen, snurrar det lite i huvudet så nu blir det en lugn kväll framför tv:n med bland annat Hela England bakar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar