torsdag 29 maj 2014

Att göra-listan

Dagens förmiddagsfika i trädgården

Jag är så nöjd med min dag! Jag är en sån där listmänniska som gärna skriver listor över vad som borde göras och sedan känner jag mig så tillfreds när jag kan bocka av det ena efter det andra. Och i dag har det mesta på listan faktiskt blivit avbockat.

Vissa dagar hinner man ingenting, andra dagar hinner man hur mycket som helst, och i dag var det just det senare. Gräsklippning, ogräsrensning, tvättning, städning och lite till har blivit gjort. Hela dagen har jag varit ute och det var precis lagom väder. Det blev både frukost, fika och middag utomhus. Sonen har haft en kompis hos sig större delen av dagen så det har varit full fart.

Dessutom träffade vi våra nya grannar för första gången i dag och de var hur trevliga som helst, det känns kul!

2 kommentarer:

  1. Ja jag är också en "list-människa" men det beror på mitt dåliga minne ha ha! Skönt att bocka av saker och ting dock och det finns ju alltid något att ta tag i...
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja då kan det också vara bra att ha listor :) Konstigt bara att de här "att göra-listorna" aldrig tar slut, det dyker alltid upp nya saker... Jag önskar dig en härlig helg också! Kram Åsa

      Radera