tisdag 6 maj 2014

Det skulle kunna börja lugna ner sig...

Smultron på båge som jag köpte i går
... känns det som. Hemma i trädgården är jag ifatt igen (hur länge det nu varar med tanke på ogräsets ohämmade framfart) och på jobbet har jag hunnit med en himla massa i dag så där börjar det också arta sig. Till och med inventeringen i sambons butik har vi grepp om.

Så nu ser jag fram emot en lugn kväll framför tv:n med Eurovisionsschlagern, hoppas att det går bra för Sanna Nielsen. Ska bara klura ut vad vi ska äta för gott till detta tv-program, känns som en anledning till att lyxa till en annars helt vanlig tisdagskväll lite!

I dag är det ju för övrigt Hembakats dag, men jag måste erkänna att när jag snart ska bjuda sonen och hans lekkompis på fika så blir det köpt kladdkaka, eftersom den jag gjorde i söndags inte blev godkänd av sonen då det var lite kaffesmak i. Men desto mer blir det av den till sambon och mig. Tur att jag har köpt en cykel i dag, det går nog åt en och annan cykeltur efter de portionerna ;)

2 kommentarer:

  1. Smultron och jordgubbar är sommar :)
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen, underbara smaker!

      Radera