fredag 16 maj 2014

Drömmar

Den nya rosenskäran passade perfekt i Ikeakrukan på trappan

Ibland drömmer man så tokiga drömmar så man undrar var i all världen man får allt ifrån. I går morse vaknade jag strax innan väckarklockan skulle ringa och var helt inne på att jag var på väg att göra en resa som jag absolut inte ville ge mig ut på egentligen.

I drömmen skulle jag och en kompis från gymnasiet resa till Taiwan som i drömmen låg i Afrika. Jag visste inte om vi skulle vara där en vecka eller en månad, och när jag skulle checka in på flygplatsen undrade de varför jag hade valt en så konstig resrutt där jag skulle behöva flyga 43 timmar konstant för att komma dit, när det egentligen fanns en mycket snabbare väg. Sedan började incheckningspersonalen berätta om alla faror som väntade där.

När kompisen dessutom inte dök upp började jag verkligen ångra den här resan, men det var så dags eftersom jag redan var incheckad. Som tur var så vaknade jag där. Så skönt det är när man kommer på att det bara var en dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar