torsdag 15 maj 2014

Efter och före

Så här blev det...
...och så här såg det ut när jag hade skrapat bort allt som satt löst innan målningen

För några veckor sedan utlovade jag en före- och en efterbild när jag målade trappan och efter att ha blivit påmind om det så kommer de här. Det blir lite skillnad, minst sagt. Vintern sliter hårt med all snö och is.

Här har det varit ganska fullt upp under dagen. Jag var och intervjuade en villaägare som i flera år kämpat för att få ut försäkringspengar efter att hela huset angripits av skadedjur. En hel familj har bara ett par rum att bo i i väntan på att totalrenoveringen ska bli klar någon gång. När jag såg hur belamrat med grejer det var överallt där så kände jag att jag inte längre behöver tycka att det är jobbigt att vi har så mycket grejer i ett par av rummen i källaren, för det är en droppe i havet jämfört med deras situation.

När jag var på väg tillbaka till redaktionen skulle jag stanna till vid blomsteraffären och köpa en blomma till min kollega som tack för alla plantor jag fick, men i samma ögonblick som jag körde intill kom brandkåren med blåljus och sirener så det var bara att göra en u-sväng och hänga på. Det var en seriekrock med fem fordon inblandade, men som tur var gick det ganska bra ändå för alla inblandade.

6 kommentarer:

  1. Som ny!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Hoppas den håller sig så ett bra tag nu :) Kram Åsa

      Radera
  2. Ja..den blev som ny :)
    Skönt att det ändå gick bra vid olyckan..
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid en stor lättnad när man ser att det har gått bra.

      Radera
  3. Så himla fint!! Vill åxå måla om min trapp från ingången på baksidan så att säga! Vad / vilken färg använder du ?! Kram // Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag använder sockelfärg för den har visat sig vara mest hållbar, och så låter jag färgaffären blanda till den grå nyansen som jag vill ha. Det tar mindre än en timma att måla trappan fin igen och det går åt exakt en liter färg till den. Kram!

      Radera