onsdag 7 maj 2014

En känslofylld dag

Regnigt i dag. Så här såg det ut i trädgården när vi kom hem från stan. Jag tror att gräsmattorna uppskattar dagens regn i alla fall

Nu är vi hemma efter en eftermiddagstur till stan där kläder till sonen stod på inköpslistan. Helt plötsligt var det mycket urväxt i garderoben så det var en hel del som behövdes. Men nu är det fixat!

I dag blev det ännu en högeffektiv dag på jobbet och det kändes bra att se högen på skrivbordet minska markant.

Ett av dagens jobb var en intervju med en mamma som kämpar för sin funktionshindrade son och hennes berättelse berörde mig väldigt starkt. Tänk vad en del får kämpa för precis allt i sin tillvaro.

När jag kom tillbaka efter den intervjun mötte jag föräldrarna till en gammal klasskompis som tyvärr omkom i en olycka för många år sedan. Det blev också ett känslofyllt möte. Som hans mamma sa: "Allt blossar upp igen när vi möter hans kamrater". Han skulle ha fyllt 42 år i går.

Efter sådana möten tänker man lite extra på hur viktigt det är att uppskatta och ta till vara på det man har.

2 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg...
    Ja alla dessa livsöden som finns, alla sorger och tragedier...bakom allt finns det människor som livet aldrig blir sig likt för. Så tänkvärda ord.
    Önskar dig en fin kväll och ta hand om dig!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Titti för dina ord! Och jag önskar dig också en fin kväll, och var rädd om dig! Kram Åsa

      Radera