måndag 19 maj 2014

Mötena haglar

I går var jag och plockade en stor bukett liljekonvaljer

I dag väntar ännu ett styrelsemöte med trädgårdssällskapet, det tredje på tre veckor. Det är en intensiv period nu när höstens program ska fram, därav de täta mötena.

När jag blev tillfrågad om att sitta med i styrelsen i vintras så tackade jag ja på ett villkor: Att jag inte skulle bli sekreterare. Och så blev jag sekreterare.

Men, det är inte så betungande som jag först misstänkte så det är helt okej. Och föreningslivet bygger ju på en rad ideella krafter och jag är själv en av dem som tycker att det är roligt att vara med i en förening och ta del av olika aktiviteter, och man kan inte alltid begära att det är "någon annan" som ska ta ansvar och göra jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar