fredag 16 maj 2014

Nyförvärvet

Lavendelfärgad Diplomat. Cykelkorgen har jag inte fått på än men det är på gång

"Är du stressad" undrade kommunalrådet när jag kom in med andan i halsen på hans kontor i veckan. Men nej, jag var inte stressad, jag hade bara tagit min andra cykeltur på typ 15 år och en backe räckte för att det skulle bli "flåsigt".

"Ja men du, det är mycket pollen i luften nu" sa han då, och det lät som en bra förklaring till den något ansträngda andningen (eftersom jag ju både är allergiker och astmatiker). Men ska man vara ärlig så märks det att det är lite ovant med cykling och att det finns en del att förbättra på den fronten!

Kommunens informationschef skrattade gott när jag sa att det skulle bli mycket cyklande framöver nu när jag köpt en ny cykel. Han hade själv köpt en och tyckte att det var jättekul att cykla en vecka, sedan blev den stående.

Men så tänkte jag inte att det skulle bli med min cykel. Så nu är det bara att trampa på!

Nu ska vi snart åka och bada i en pool sonen och jag. Har man ingen själv så är det bra att man har närstående som har byggt en :) Ryktet säger att det är 25 grader i vattnet där. Sedan ska vi hem och njuta av grillat i kvällssolen tillsammans med sambon. Ha en fin fredagskväll!

4 kommentarer:

  1. Fin färg :) jag var lite feg när jag köpte min cykel så det blev en svart :)
    Ha en skön fredagkväll..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svart är ju också fint Ewa :) Ha en härlig helg! Kram Åsa

      Radera
  2. Så fin cykel du köpt, och vilken härlig färg! Tycker det är så skönt att cykla även om flåset inte är det bästa här heller:) Låter härligt du med pooldopp, hörde ryktas om poolparty framöver:) Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är jättenöjd med den! Visst är det härligt att cykla, man får ta det lite lugnt med tempot i början ;) Poolparty låter väldigt lockande, i går var det 27 grader i poolen när vi badade! Kram Åsa

      Radera