lördag 24 maj 2014

Om en vecka

Rosa rosenskära

Tänk, om en vecka invaderas köpingen av tusentals och åter tusentals bluesfestivalbesökare och hela centrum kommer att sjuda av musik och folkliv. Men än så länge vilar lugnet här.

Det märks också att det drar ihop sig mot sommarlov, med avslutningsfest i hembygdsparken, anmälningar till sommarsimskola och fotbollsskola och allt vad det är.

Det går fort nu och någonstans skulle man vilja dra i nödbromsen. Men det är bara att åka med :)

Vad ni än ska ägna den här fina lördagen åt så hoppas jag att ni får det riktigt skönt och att dagen blir som ni hoppas och vill!

4 kommentarer:

  1. Det går alldeles rysligt fort nu. Mina elever, speciellt niorna, är otroligt stressade för att hinna med allt som måste göras innan deadline för betygsättning om en vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, kan tänka mig att de har en jobbig tid just nu och att de känner sig pressade. Misstänker att det är fullt upp för er lärare också som ska ha fram alla betyg... Kram!

      Radera
  2. Det är mysigt när det är bluesfestival..musiken är inte alltid i min smak..men jag tycker det är så härligt att gå på köpingen med all musik och alla människor..det är en speciell känsla..
    ja..det går lite för fort..ibland skulle man vilja dra i handbromsen så man hinner njuta av denna underbara årstid :)
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, blues är ingen musik som jag brukar lyssna på i vanliga fall, men det blir en fantastisk stämning när man går runt och hör banden spela och ser allt folk :)

      Radera