onsdag 14 maj 2014

Plantor


I år har jag inte sått ett enda frö själv, det har varit fullt ändå i fönstret på kontoret med alla övervintrade och omplanterade pelargoner.

Men så har jag ju turen att ha andra i min omgivning som är desto flitigare med frösådden. I helgen fick jag jättefina tomat- och physalisplantor av min faster med de gröna fingrarna, och i dag hade en av mina kollegor med sig ett gäng tomatplantor.

De levererades på en fin bricka som jag också gärna hade behållit, men den vill nog hennes man som äger den ha tillbaka :)

4 kommentarer:

  1. Jag måste också införskaffa tomater..fick tag i en så söt god gul körsbärstomat förra året..så måste hitta den igen :)
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Körsbärstomaterna är perfekta att ha, de är så söta och goda och smidig storlek har de!

      Radera
  2. Samma här, har inte sått nått på länge! Så fina plantor du fått, hoppas på god skörd:) Tänkte var har jag sett brickan... Kom på art såna har vi i cafeet!!! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så roligt att få sådana och det blir härligt att kunna plantera ut dem i växthuset sedan.
      Brickorna passar ju perfekt in i kafémiljön :) Kram Åsa

      Radera