måndag 26 maj 2014

Pust!


Eftersom värmen inte tillåter några större ansträngningar väntar jag med gräsklippningen en stund till och ägnar mig åt lite småplockande här och var.

Till exempel hittade jag äppellådan som jag köpte på Lantmännen för flera månader sedan och den passade perfekt till några Mårbackapelargoner som gett sig i väg på höjden alldeles på tok för mycket. Jag måste plantera om dem till större krukor men i väntan på det får de stå i lådan på trappan.

Annars har jag haft fullt upp med att flytta om alla växter uppe på balkongen som jagas av solljuset under dagen, de har inte hunnit vara ute så många dagar och är inte vana vid solen än märker jag.

2 kommentarer:

  1. Fin äppellåda :)
    Jag märkte oxå att solen var lite för stark..några pelargoner blev brända ute på altanen..klantigt av mig :/
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen är verkligen lurig och det är så retfullt att få växter förstörda bara för att man råkar glömma dem i solen. Skönt när de har anpassat sig sedan :)

      Radera