torsdag 15 maj 2014

Som ny

Favorit i repris. Vit rosenskära, bilden är från förra sommaren

Visserligen ska jag till Klockaregården i Öhr och handla växter i helgen men det får ändå bli ett besök i blomsteraffären Blommor bland annat redan i dag. I går sprang jag på ägaren som berättade att hon väntade hem ett helt lass med blommor på onsdagskvällen, däribland en av mina favoriter - vit rosenskära. Så det tänkte jag införskaffa och sätta på trappan.

I går hämtade jag äntligen hem gräsklipparen som varit på service och den duktige hemmafixaren hade till och med lyckats få den att gå bättre än vad den gjorde när den var ny. Det var ett riktigt måndagsexemplar vi fick tag i tror jag bestämt, men nu verkar det som att den går som den ska.

Och så härligt med värmen och solen som kom tillbaka i går!

6 kommentarer:

  1. Ha en härlig helg Åsa och en trevlig shopping..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ewa! Ha en fin helg du också, det ska ju bli underbart väder :) Kram Åsa

      Radera
  2. Så himla roligt att åka till Klockargården, du kommer älska det Åsa:) När vi var där för många år sen var tyvärr inte cafeet öppet, hoppas ni har bättre tur!! Visst är Rosenskäran underbar... Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag tänka mig :) Då hoppas vi verkligen att vi har mer tur för det kaféet vill jag inte gärna missa! Kram Åsa

      Radera
  3. Myyycket fin, köpte mig också en hos syrran :-)) kram / Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har mycket fint, din syrra :) Kram Åsa

      Radera