onsdag 14 maj 2014

Städpatrullen


I förra veckan fastnade jag framför ett tv-program i kanalen TLC, "Städpatrullen". Jag vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser det. Städpatrullen består av ett gäng nitiska städare som är fullkomligt besatta av just städning. En skurade sina golv tre gånger om dagen och ägnade åtta timmar åt att putsa glas om jag minns rätt.

Dessa städare får i uppdrag att åka hem till personer som är deras raka motsatser och som har hem som är i desperat behov av städning, och så får man alltså följa deras arbete med att röja upp där. Behöver jag säga att det blir en del konflikter när dessa båda olikheter möts?

När man ser de här programmen inser man i alla fall att man inte behöver bekymra sig över att det är lite stökigt i garderoben eller i hobbyrummet i källaren - det kommer aldrig i närheten av de hem som visas upp i tv-serien.

2 kommentarer:

  1. Jag tittade också på det..hua säger jag bara..lagom är bäst ;)
    personligen hade jag aldrig släppt in nån om mitt hem såg ut så..men det är ju tragiskt att de hamnat i den situationen och förmodligen kanske deras enda sätt att ta sig ur det..
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Ewa, lagom är bäst :) Hoppas att de lyckas hålla lite mer ordning för sin egen skull sedan, det blir ju verkligen misär.

      Radera