måndag 26 maj 2014

Sydsvenska mästare och Skåneutflykt

Humlelyckan
En del av Humlelyckans butik


Slottstårta på Hovdala slott efter gammalt recept

Sent i går kväll kom vi hem från Skåne. Vi tillbringade helgen i Tyringetrakten eftersom sambon skulle delta i sydsvenska mästerskapen i fältskytte. Gårdagen inbringade ett individuellt silver och två lagguld, så det får man sammanfatta som en lyckad insats!

Medan sambon tillbringade dagen i fältskytteterrängen från morgon till kväll, passade sonen och jag på att se oss omkring. Efter ett första stopp i Hässleholm for vi vidare till Sösdalatrakten, men innan vi kom dit fick vi se en skylt om Hovdala slott och svängde ner där. Det blev en riktigt mysig fikastund där, och vi hann också kika på kulhålen i slottsporten från danskarnas anfall 1677.

Därefter åkte vi till Humlelyckans gårdskafé och inredningsbutik i Bjärröd, och det var en riktig pärla. De har även en webbutik. Det var massor av folk som var där för att äta Mors dag-buffé. Själv fick jag en fin liten present av sonen som han hittade i inredningsbutiken :)

4 kommentarer:

  1. Så roligt för Mats o dom andra i laget! Hälsa o gratta!! Ännu ett mysigt ställe ser jag, fint det ser ut... Blev lite full i skratt, läste efter första doppet (stoppet) :) Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva, det ska jag göra! Ja, det var väldigt mysigt, både hos Humlelyckan och på slottet. Det är kul när man hittar sådana där speciella ställen! Kram Åsa

      Radera
  2. Du hittar verkligen såna mysiga butiker med mycket fint i :)
    Kul att det gick så bra..grattis till dem..
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var riktigt roligt med framgångarna, tror det var fjärde året i rad som laget blev sydsvenska mästare!
      Jag brukar söka av på nätet när jag ska till någon ny plats och kolla om det finns något mysigt som man absolut inte borde missa :)

      Radera