onsdag 21 maj 2014

Trädgårdsfilosoferande

Så härligt med blommande syrener nu

Jag hade tänkt ta det lugnt i går eftermiddag men så fick jag se att gräset hade vuxit i rekordfart igen och då har jag svårt att låta det vara, så jag utmanade min gräsallergi och klippte några av gräsmattorna.

Sedan upptäckte jag att häcken längs infarten börjat likna ett vildvuxet monster (lite överdrivet kanske, men ändå) så då kunde jag inte låta bli den heller.

När jag ändå var i farten passade jag på att gräva ner de nya rosenbuskarna vid trappan. Nu är det bara resten kvar. Men det gäller verkligen att inte låta stressen över det ständigt växande ogräset ta över trädgårdslusten för då blir det bara jobbigt.

I stället får man glädja sig åt att man har allt det där trädgårdsjobbet framför sig nu under sommarmånaderna och se det som en chans till avkoppling och filosoferande medan man håller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar