måndag 23 juni 2014

Ännu ett trädgårdskafé



Den här helgen har vi avverkat trädgårdskafé på löpande band. Åtminstone ett i lördags (Förlig Wind i Pataholm som jag skrev om i går) och så ett på söndagen, nämligen det nyöppnade kaféet Café i det enkla som ligger på Lövö här i trakten.

Där är det en kvinna som öppnar sin trädgård för kafébesökare fredagar, lördagar och söndagar och bjuder på hembakat. Som ni ser på fatet var jag väldigt fikasugen när vi kom dit :)

Det blev en fikatur på tu man hand för sambon och mig eftersom sonen valde att åka och leka med en kompis. Precis som i lördags hade vi tur och hann hem innan regnet.

Söndagseftermiddagen bjöd på lite trädgårdsarbete och akvariestädning och balkongfika på resterna av midsommartårtan.

Helgens bilder har jag tagit med mobilkameran då kamerabatteriet plötsligt hade laddat ur och vi befann oss utan laddare i sommarstugan.

2 kommentarer:

  1. Du hittar kaféer på löpande band ;) mysigt :)
    Ja..det här vädret är ju inget vidare..man kan knappt tro att vi är i slutet på juni..hiskeligt kyligt..
    ha en skön vecka..kram
    //Ewa a

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det är en favoritsysselsättning jag har ;)
      Nej, vädret lämnar ju en hel del i övrigt att önska. Vissa kvällar är det nästan så att man överväger att sätta på elementen, men det ska man ju verkligen inte behöva göra i juni. Vi får hoppas att det fina vädret vi hade innan kommer tillbaka snart! Ha en härlig vecka du också! Kram Åsa

      Radera