tisdag 3 juni 2014

Färdigkalasat

Chokladmousse i annorlunda tappning

Då var det färdigkalasat och gästerna har åkt hem, proppmätta skulle jag tro. Och jag har fått fina presenter och vackra blommor och är så nöjd så. Disken är diskad och snart ska jag sätta mig i tv-soffan och bara koppla av.

I kväll bjöd jag bland annat på chokladmousse som jag hade hällt upp i små små glas och sedan krossat chokladkex över. Därefter stack jag ner en liten myntakvist, så att det skulle se ut som en liten planta i en kruka med jord. Kul idé som jag hittade för ett par veckor sedan.

Eftersom jag har haft sanslöst ont om tid senaste veckan gjorde jag det väldigt enkelt för mig och köpte chokladmousse i kylen i affären, vispade den och hällde upp i glasen och vips var det färdigt på 20 minuter.

4 kommentarer:

  1. Och vilket kalas sen, toppengott, och vi blev proppmätta!
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att ni tyckte om det! Och jag blev som sagt toppennöjd med uppvaktningen :) Kram Åsa

      Radera
  2. Så härligt med kalas! Och du vilken rolig grej med chokladmoussen, mig lurade du:) innan jag såg texten!! Du är så otroligt duktig och full av idéer! Tråkigt väder det är, Titti o jag skulle åkt till Borgholm idag, strosat runt o myst! Men inte i detta väder!! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kalas är aldrig fel! Idén till mousseplantan har jag snott :) Så synd att ni inte kunde åka till Borgholm, hoppas ni får en härlig dag där en annan dag! Kram Åsa

      Radera