fredag 27 juni 2014

Kafé i miniformat






I vintras gav jag bort mina tittskåp som jag gjorde för över 20 år sedan. En synnerligen dum idé tyckte sonen visade det sig i efterhand. Så nu har vi fixat ett nytt kafé i tittskåpsformat.

Vi ska komplettera med lite fler bakverk och kaffekoppar med latte (det finns verkligen allt man kan tänka sig i miniformat), men i övrigt känns det ganska färdigt just nu.

Schackrutskakorna som ligger på kakfatet är väl inte mer än kanske fyra millimeter stora, så då förstår ni hur litet allt är. Den där gammaldags hållaren för inslagningspapper är kanske inte egentligen avsedd för ett kafé men jag tyckte att den var så fin så jag köpte den ändå.

2 kommentarer:

  1. Men åh så gulligt det var! Tack för senast, får hitta på nåt kul i sommar alla ladies :) kram kusin L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de små bakverken underbara :) Tur att de som vi brukar äta vid våra fikaträffar är lite större, annars hade vi inte varit lika mätta och nöjda som vi var i tisdags hos moster ;) Vi måste absolut planera in något roligt! Kram Åsa

      Radera