måndag 16 juni 2014

Småpyssel



Den här helgen har vi verkligen hunnit med hur mycket som helst. Lördagen började med lite jobb för min del, kombinerat med en familjeutflykt.

Vi hamnade i Oskarshamn framåt dagen där vi bland annat besökte en affär som är återförsäljare för Panduro. Där hittade jag underbara pappersark av märket Tilda (bilderna ovan) som jag ska använda till ett tittskåp som ska utformas som ett kafé. Jag ska visa er resultatet när jag har kommit så långt.

Vi hann också med både restaurang- och kafébesök innan vi susade hemåt för att ta itu med trädgårdsarbete. Bland annat grävde vi upp all bambun längs infarten eftersom den börjat sprida sig okontrollerat. Den var väldigt fin, men det kan vara svårt att få stopp på den. Rötterna var inte att leka med, hur tjocka och hårda som helst.

Under söndagen fortsatte trädgårdsarbetandet innan jag for i väg för att skriva om en medeltidsdag. Sedan sammanstrålade jag med övriga familjen i sommarstugan där vi sommarstädade och grillade. Efter det blev det lite välförtjänt slumrande i hammocken, så himla skönt och avkopplande.

I dag väntar bevakning av kommunfullmäktige och eftersom nästa års budget ska antas drar det i gång redan tidig eftermiddag. Men då kommer jag ju å andra sidan hem innan kvällen - om det inte blir väldigt mycket debatter.

Sist, men inte minst, vill jag säga stort grattis till min kusin L som fyller år i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar