måndag 2 juni 2014

Tre positiva


På Facebook är det just nu fullt av inlägg där man utmanas att skriva tre positiva saker som man vill lyfta fram varje dag i tre dagar. I vanliga fall brukar jag hoppa över sådana där utmaningar men i den här finns det ju faktiskt en poäng. Det är nog inte så dumt att få tänka efter och lyfta fram de här positiva sakerna och se dem lite tydligare. För även om det skulle vara en riktig skitdag så går det säkert att hitta något som har varit positivt också.

Hur som helst, jag har haft en bra dag. Började med att hämta bilen som varit hos bilverkstaden och kom undan med några hundralappar i stället för befarade tusenlappar eftersom det bara var någon liten grej som skulle rengöras och inte något större fel. Ibland ska man ha tur. Och en väldigt bra bilmekaniker :)

Vädret kan man ju också lyfta fram som en väldigt positiv sak, även om man skulle kunna gnälla lite över att vinden är sval. Och en tredje positiv sak är att det känns som att jag har läget under kontroll inför mitt födelsedagskalas i morgon kväll.

Om vinden tillåter kan det bli lite kvällsfika på balkongen sedan när sambon har kommit hem. Annars får det väl bli inomhus. Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Jag brukar oxå hoppa över sånt där men den här utmaningen var bra..så lätt att man glömmer det positiva när det är lite negativt :)
    Ha ett trevligt kalas..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Ewa :) Tack, det ska jag ha! Kram Åsa

      Radera