torsdag 5 juni 2014

Växthus



I växthuset frodas plantorna just nu. Det saknas fortfarande en och annan ruta eftersom jag ännu inte har fått tag i tillräckligt med sådana där spindelben (hu vilket ord, men det är i alla fall vad de brukar kallas) som man fäster glasskivorna med. Men det är på gång. Det är ingen risk att det blir för varmt där inne i alla fall.

Jag är väldigt glad över att jag fick det där växthuset och det har blivit väl använt de här somrarna som jag har haft det.

Någon gång skulle jag vilja komplettera det och skaffa ett ännu större som man kan ha ordentligt med sittutrymme i också. Om ni kikar in hos Julias vita drömmar så ser ni ungefär hur jag skulle vilja ha det. Men det får bli ett senare projekt.

4 kommentarer:

  1. Det vore inte dumt att ha ett sånt växthus..där man kan ha en liten sitthörna så man kan sitta där och njuta av sina blommor :)
    Ha en skön nationaldag..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilken njutningsfull avkoppling :) Tack detsamma Ewa! Kram Åsa

      Radera
  2. Så härliga bilder, finns det nått godare än söta jordgubbar:) Tittade in hos Julias vita drömmar igår, tänkte samma som du, sånt växthus skulle jag inte tacka nej till! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, och egenodlat smakar alltid bäst :) Kram Åsa

      Radera