söndag 13 juli 2014

En avkopplande dag

Från gårdagens fika i trädgården

Det blev en lördag helt och hållet i avkopplingens tecken. Förmiddagen inleddes med ett väldigt trevligt fikabesök av min kusin och hans familj, och vi satt ute i trädgården och pratade i några timmar.

När de åkte hem satt vi kvar i trädgården ytterligare några timmar. Framåt eftermiddagen, lagom tills regnet kom, for vi i väg till mina föräldrar för grillfest där vi bjöds på massor av god mat och härligt sällskap! En underbart skön dag med andra ord :)

Vad som händer i dag återstår att se, vädret blir väl lite avgörande för valet av aktiviteter. Men det ser ut att bli ännu en avkopplande dag. Kan behövas, för i morgon kommer de nya tapeterna hem som ska upp på väggarna i tv-rummet som jag började måla om för en vecka sedan. Känner jag mig själv rätt kommer detta projekt att inledas i morgon kväll med tanke på hur otålig jag är.

2 kommentarer:

  1. Det var 3 mycket nöjda o mätta fikagäster som kom hem:) Fick höra om allt gott du bjudit på! Leon berättade hur roligt han hade haft med Felix... Och vad jag skrattade när Jonas berätta om vilken blomma de köpt till dig.... En sån där Hortentonsia😊 Lycka till med tapetseringen! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät bra :) Det var verkligen jätteroligt att ha dem här och kul att Felix och Leon fann varandra!
      Haha, jaså var det en sådan blomma jag fick ;)
      Tack för lyckatillönskningen, hoppas att det inte blir för varmt i morgon när jag ska köra i gång! Ha det fint! Kram kram

      Radera