lördag 19 juli 2014

Förhandstitt

Ett gammalt kök i byggnaden som kallas för Slottet i Pataholm. Jag var där på konstutställning i veckan.
Rakukeramik av Siv Eskilsson på Slottet i Pataholm
I går hörde Sveriges Television av sig och undrade om jag ville se tv-programmet som jag och min kollega ska medverka i på onsdag i förväg. Det ville jag verkligen. Under de månader som har gått sedan inspelningsveckan i april har det till och från dykt upp lite orostankar över hur vi skulle komma att framställas i programmet.

Efter att vi sett programmet på redaktionen i går förmiddag kunde vi andas ut och nu kan jag sova gott om nätterna fram till onsdag :) Vi framstod som alldeles normala och klampade inte i klaveret och behöver inte vara oroliga för att chefen ska skämmas för oss.

Om någon vill se programmet, där komikern Anders Jansson far runt och träffar folk i kommunen och försöker spegla det politiska livet här, så är det i SVT1 klockan 21 på onsdag.

I dag ska vi bege oss i väg på en rolig utflykt! Jag återkommer med bilder därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar