tisdag 8 juli 2014

Galenskap?


Ibland misstänker jag att jag har drabbats av galenskap, mer eller mindre. För man är nog inte riktigt klok om man drar i gång ett ommålningsprojekt av ett större rum mitt i denna värme när man knappt orkar röra sig utan att det känns som att man har drabbats av värmeslag. Å andra sidan är vårt hus ett av de svalare ställena att vistas på just nu.

I förra veckans avsnitt av "Sommar med Ernst" fastnade jag för den underbara färg som rummet i programmet målats i. Det var så ljust och lugnt och vackert. Jag visade det för sambon som intet ont anande höll med om att det var fint.

Efter lite detektivarbete hittade jag rätt färgkulör och köpte en provburk i färgaffären i går och på lunchen skred jag till verket. Nu ska vi bara se vad som händer med färgen under dagens och kvällens olika ljus, men det första intrycket är att det ser lovande ut och då kommer resten av väggarna i rummet att bli målade också.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle behöva lite av den där galenskapen. Jag vill måla om mitt vardagsrum. Jag har aldrig målat någonting. Måste börja läsa på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag delar gärna med mig av galenskapen :) Lycka till med ommålningen, det är inte svårt alls! Förutom att hitta rätt nyans då...

      Radera