fredag 11 juli 2014

Glad


I går kväll kände jag mig väldigt nöjd och glad över att ha fått våra nya trevliga grannar. De var inbjudna till oss och efter fyra timmars fikande i trädgården, pratande och husesyn var klockan plötsligt över tio på kvällen. Tiden går fort när man har trevligt!

Glad är jag också över att äntligen ha fått upp nya taklister i två av rummen på nedervåningen. Minns inte om det är ett eller två år sedan som jag tapetserade om där och ända sedan dess har jag tänkt att det borde komma upp nya taklister. I år löste jag det genom att önska det av mina föräldrar i födelsedagspresent, och häromkvällen kom min kära pappa och fixade upp dem. Det blev så bra!

Nöjd och glad var också sonen efter gårdagens marknad. Han hade nämligen loppis utanför sin pappas butik och sålde leksaker som han inte längre leker med. Han sålde för 700 kronor. Inget dåligt tillskott till sommarlovskassan :)

Ännu gladare var nog de vinnare här i trakten som fick besök av Postkodlotteriet i går. För ett antal år sedan fick jag vara med på utdelning av storvinster i kommunen i egenskap av journalist och det var så härligt att se reaktionerna hos de överraskade vinnarna när tv-teamet dök upp. Även i går blev jag tillfrågad om jag ville vara med, men det fick en Kalmarreporter ta hand om eftersom miljonvinsten skulle delas ut på kvällen då jag var ledig. Nästa gång hoppas jag att det blir jag som överraskas istället, det skulle inte vara så dumt ;)

4 kommentarer:

  1. Härligt med nya trevliga grannar... Viktigt det där! Vad du är flitig Åsa... Måla i det varma vädret, inte dåligt! Jag blir svett bara jag rör mig:) Jonas hade sökt dig igår, och han berättade att Felix hade loppis, så kul för han att han sålde så bra! Blev ingen marknad för min del, jag jobbade! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen Eva!
      Flitig och flitig, skulle mer kalla det för galen ;)
      Ja, vi gick om varandra där Jonas och jag. Det blev en riktigt lyckad loppis och Felix var så nöjd.
      Du får satsa på höstmarknaden i stället! Kram Åsa

      Radera
  2. Åh så mycket roligt att vara glad över, härligt! Goda grannar är guld värda och ett besök från postkodslotteriet vore inte så dumt (men då måste man väl vara med ha ha!)
    Ha nu en skön och ännu gladare helg, det är du värd!
    Sommarkram,Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Titti :) Och vi är ju faktiskt med i postkodlotteriet så det finns en liten mikroskopisk chans att de en dag knackar på just vår dörr ;) Ha en jättefin helg du också, för det är du med värd! Kram Åsa

      Radera