lördag 26 juli 2014

Havrekakor med chokladfyllning


Vilken vecka det har varit så här långt! Det känns faktiskt som att jag har haft semester i ett par veckor redan, trots att det bara är första semesterveckan som har gått.

Det har varit dagar fyllda med fikaträffar, sommarkonsert, hotellövernattning, poolbad, tapetsering, bakning och besök hos massören. En salig blandning med andra ord. Och så varma sommarkvällar i kvällssolen på balkongen förstås.

Häromkvällen blev det även ett restaurangbesök i hamnen tillsammans med de båda andra mammorna i mammagruppen. Det var första gången på sju år som vi tre hittade på något helt utan barnen om jag inte minns alldeles fel.

I veckan bakade jag havre- och kokoskakor med chokladfyllning, närmare bestämt schweizernötchoklad. Alltid kul att testa lite nya sorter, rätt som det är hittar man en ny favorit. De här tyckte jag om, men mina var lite halvsvåra att få ut ur formen. Receptet hittar ni här hos Bakverk och fikastunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar