onsdag 9 juli 2014

I valet och kvalet

Svalkande kallt de här heta sommardagarna

Just nu känns det lite jobbigt att ha dragit i gång ommålningsprojektet på övervåningen. Själva målandet är inga problem, det är att hitta rätt färg och nyans som är problemet. Färgen som jag köpte efter att ha sett den i "Sommar med Ernst" är redan övermålad, den nyansen passade inte alls i just det här rummet. Så nu håller jag på att måla med en annan.

Ena stunden när jag tittar på resultatet tycker jag att det ser bra ut, men nästa stund kan jag tycka att det inte alls ser ut som jag hade tänkt mig. Till råga på allt skiftar ju färgen när ljuset ändrar sig i rummet. Nåja, det känns ändå som lite av ett i-landsproblem och jag räknar med att det blir bra till slut.

I går var jag och fikade med mammagruppen och när vi kom hem fortsatte målandet och även lite bakande. Senare i veckan har vi bjudit in våra nya grannar och då kan det vara bra att ha lite att bjuda på :)

Kvällen avslutades med korvgrillning på balkongen - smidig kvällsmat en sådan varm dag som i går.

2 kommentarer:

  1. Spännande att kolla,det blir nog jättefint, lindblomsgrönt är vackert.
    ha det bra kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till slut kommer det att bli fint, bara jag hittar rätt färg :) Kram Åsa

      Radera