måndag 21 juli 2014

Ibland...


...blir det inte riktigt som man har tänkt sig. I lördagskväll hade vi precis packat och skulle ge oss ut till en ö med båten när telefonen ringde. En timma senare satt jag på djursjukhuset och tog farväl av en hund.

Han fick ett långt och bra liv men nu var han gammal och trött och orkade inte längre. Även om det inte var min hund så känns det i hjärtat när man ska säga hej då en allra sista gång. Men nu springer han säkert omkring med sina hundkompisar i hundhimlen och har det bra.

Öutflykten fick vänta till i går. Vi övernattade i stugan och gav oss sedan i väg med båten och fick några timmars sol på en strand. På eftermiddagen kopplade vi av i skuggan vid stugan och det var så skönt att jag satt och somnade.

I dag ska jag njuta av att ha semester och träffa mammagruppen för en fika.

4 kommentarer:

  1. Charlie, Jackie, Nittro, Nemo, Ludde o Lufsen och alla andra busar nog som bara den nu :) Fint av dig att följa med honom <3 Njut av semestern, vi hörs någon dag så hittar vi på något! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog full fart i hundhimlen nu :) Här njuter jag för fullt av semestern, och vi måste absolut hitta på något någon dag! Kram Åsa

      Radera
  2. Läste på Facebook om fina Charlie! Så sorgligt... Fint att tänka så att de busar med varandra i hundhimmlen❤️ Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så tråkigt, men så var han ju gammal också och han har levt ett bra liv. Kram Åsa

      Radera