tisdag 1 juli 2014

När det inte går att välja





På översta bilden ser ni ett välfyllt fikafat. Så går det när man är på besök hos Anettes kakeri vid de tillfällen då hon har trädgårdskafé. Det är så svårt att välja för det finns så mycket gott och man vet att allt kommer att smaka hur gott som helst också, så det är lika bra att ta för sig så man inte missar något. Men jag kan ju säga så mycket som att det dröjde innan jag blev hungrig efter den portionen :) Men som sagt, fantastiskt gott var det!

I går var en av mina bästa vänner här hemma med sin son och vi fikade och pratade länge, det är så roligt att ses. Varje gång lovar vi varandra att det inte ska dröja så länge till nästa gång, men livspusslet och många aktiviteter på båda håll brukar göra att tiden drar i väg. Men när vi väl träffas så fortsätter vi där vi slutade. Och den här gången ska det inte dröja så länge till nästa gång.Som vi brukar säga. Är det någon som känner igen sig?

Denna dag ska jag inleda med ett besök på soptippen och återvinningen. Rensade tidningar på redaktionen i går när det äntligen blev en liten ledig stund över. Vi får ju ett gäng tidningar varje dag så det blir en del. Den här gången fyllde de upp åtta sopsäckar.

Eftersom jag har återupptagit projekt källarstädning hemma (det började bra i våras när jag röjde fem minuter varje dag, men sedan tog det stopp igen) så tar jag även med några säckar hemifrån när jag far till tippen.

I helgen gick jag husesyn hos våra nya grannar och de visade till och med källaren. Kan tänka mig att de räknar med att få se vår källare när de kommer på husesyn hos oss nästa gång, och det kan ju vara en morot bättre än någon annan när det gäller att ta tag i röjningen där. Annars lär de knappast ens komma innanför tröskeln i källaren på grund av allt som finns där just nu.

6 kommentarer:

  1. Oj så mycket gott du har på tallriken:) Ser ju hur mysigt ut som helst där! De gamla trädgårdsmöblerna , tvättlinan, och vilken ståtligt tupp!!! Trodde att det var hos henne som du köpte dom fina äggen! Måste försöka komma dit, vill så gärna ha sådana ägg, fint att lägga i en skål bara! Så kul att gå husesyn hos nya grannarna:) Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite för mycket kanske, men som sagt, gott var det! Hon har det verkligen jättemysigt i sin lummiga trädgård.
      Det var riktigt kul med husesyn! Är så glad över att ha fått dessa grannar, de är underbara :) Kram Åsa

      Radera
  2. Vilken tupp! Den ser ju helt enorm ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var verkligen stor! Men otroligt fin :)

      Radera
  3. herlige sommerbilder
    Kuene ser da så snille ut der de kikker frem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, de verkade snälla, men vi höll oss på rätt sida stängslet för säkerhets skull :)

      Radera