lördag 5 juli 2014

Nytt objektiv


Jag måste köpa ett nytt objektiv till kameran. För några år sedan fick jag sandkorn i det när vår hund busade runt på Fårös stränder och sedan dess har bara den manuella skärpan fungerat på just det objektivet. Men jag har vant mig vid det, men nu känner jag att det är dags att införskaffa ett nytt och då är frågan vad man ska satsa på. Det finns ju ett visst utbud om man säger så. Jag har surfat runt på nätet och kollat upp en del men ännu inte bestämt mig.

Hur som helst, nu är det bara två veckor kvar till semestern. Hu så fort tiden går. Men det är skönt att det är lördag i dag. Ha en fin dag allihop!

2 kommentarer:

  1. Ja det är lätt hänt att få in sandkorn och damm i kameran! Det är dock ganska så lätt att rengöra objektivet/kameran om du är nöjd med båda...vill du ha nytt objektiv är det bara att tänka på vad du fotar mest.
    Blommor? landskap? porträtt?
    Ha nu en skön helg....
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju tyvärr det. När jag kollade upp om rengöring så visade det sig att det kunde bli lika dyrt att köpa ett nytt likadant som att rengöra det gamla, så det var därför jag var inne på att skaffa ett nytt. Ha en riktigt skön helg du också! Kram Åsa

      Radera