fredag 4 juli 2014

Recepttips

Litet fågelbad bland all lavendel i rabatten

Krämiga kolakakor. Hur gott låter inte det? Jag hittade ett recept hos Jennys matblogg som jag tänkte baka i helgen och här hittar ni det om ni vill testa dessa godingar.

Det har varit lite ont om tid för bakning senaste veckorna, har ägnat en hel del tid åt att komma ifatt med allt ogräs och annat i trädgården, och det lyckades jag med till sist. Får se hur länge det varar :)

Jag sparar i alla fall ett flertal timmar på att ha ett lager täckbark i rabatterna eftersom det knappt kommer något ogräs där då. Dessutom har lavendeln verkligen blivit stor och fin i år och lämnar knappt heller någon plats för ogräset. Det gör däremot grusgången, men nu har jag attackerat allt grönt i den med bekämpningsmedel och det börjar ge resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar