torsdag 24 juli 2014

Sommarkonsert och Ölandsövernattning

Ulf Dageby och Nationalteatern
Sverigeskafferiets delikatessbutik intill Solliden
En av många vackra villor i Borgholm
Sollidentårta: Sockerkaksbotten, vaniljkräm, bär och maräng

Öland och Borgholm visade sig från sin allra bästa sida under de dagar som vi var där nu i veckan. Jag hade gett sambon biljetter till Nationalteaterns konsert i slottsruinen i födelsedagspresent och för att slippa köra hem mitt i natten ingick även en övernattning på Strand i Borgholm i presenten.

Så medan sonen var hos sin mormor och morfar och hade det bra ägnade vi oss åt att strosa omkring i Borgholm några timmar innan det var dags att gå upp till ruinen. Där var först Mikael Rickfors, Mats Ronander och Dan Hylander förband innan Nationalteatern tog vid.

Det blev en riktigt härlig konsertkväll - en lugn och glad publik (med mina 42 år hörde jag till de yngsta i publiken), ingen trängsel och det var lagom varmt. Och bra musik förstås.

När konserten var slut strax före halv tolv på natten var vi hungriga och letade runt i Borgholm utan att hitta någon restaurang som fortfarande serverade mat, så det blev till att stå i korvkioskkön en timma. Hungern hann nästan gå över :) Klockan ett var vi tillbaka på hotellet.

Innan vi lämnade Öland i går stannade vi till för en fika vid kungafamiljens Solliden, närmare bestämt Kaffetorpet. Hann även besöka de delikatessbutiker som ligger där.

Det var en alldeles lagom semestertripp som vi kände oss väldigt nöjda med. Resten av eftermiddagen ägnades åt bakning eftersom det blir fikabesök här i dag. Jag testade några nya recept som jag ska dela med mig av sen.

Och så avslutades ju kvällen så klart med att vi satte oss framför tv:n och såg programmet Anders tar parti. Det kändes lite skumt att se och höra sig själv i rutan, men det var skönt att ha sett det i förväg så man var beredd. Sonen var nöjd över att han också fick vara med och somnade gott efter tv-debuten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar