söndag 3 augusti 2014

Böda


I går for vi till Öland, ända upp till Bödas underbara sandstränder. Där fick vi flera timmars avkoppling på stranden och det var välbehövligt. Jag sov nämligen bara fem timmar natten innan.

Någon gång kring midnatt vaknade jag till av en enorm smäll, nästan lika kraftig som vid blixtnedslaget i vårt hus tidigare i veckan. Efter några minuter stod jag iförd morgonrock tillsammans med några grannar på gatan. Det visade sig att någon smällt av något som var betydligt kraftigare än en vanlig fyrverkeripjäs en bit bort på gatan och sedan sprungit därifrån. Det lät verkligen som en rejäl sprängning, men det var ju tur att ingen person eller något annat kom till skada. Det tog dock tid innan det gick att somna om.

Alldeles för tidigt på lördagsmorgonen vaknade jag av att det luktade brandrök. När jag såg larmen i min jobbtelefon förstod jag att det troligen kom från en ladugårdsbrand i närheten av Mönsterås.

Nu känns det som att vi har fått nog av dramatik för lång tid framöver. Det var skönt med avkopplingen på Öland och nu hoppas jag på en lugn och fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar