lördag 9 augusti 2014

En semestervecka kvar

Och här var ytterligare en blomma som jag fick när jag ställde till med fika i måndags, man skulle nästan kunna tro att jag fyllde år :)

Den tredje semesterveckan börjar gå mot sitt slut. Det är konstigt det där, att man (i alla fall jag) alltid brukar känna att det var ganska lagom ledighet när den fjärde semesterveckan närmar sig sitt slut.

Även om man tycker att det är underbart att vara ledig så är det trots allt ganska skönt när vardagsrutinerna börjar gälla igen. Att jag har valt att jobba deltid och slutar mitt på eftermiddagen kanske bidrar till att det inte känns som en katastrof när semestern är slut, vad vet jag :)

Men, nu är det ju faktiskt en hel veckas ledighet kvar, drygt. En av de saker som jag ska ta tag i är att fortsätta rensa i källaren (ja, den eviga följetongen fortsätter). Det har hänt mycket där de senaste två månaderna men det finns fortfarande en del att göra sig av med. I veckan hade jag plockat ihop en hel del grejer som jag inte längre tyckte att vi hade plats med och sedan bjöd jag in grannens dotter på gratisloppis. Både hon och jag var lika glada när hon tog med sig precis allt härifrån. Det kändes som ett bra sätt att göra sig av med saker på. Det som man inte själv har plats för längre kan bli till glädje för någon annan.

2 kommentarer:

  1. Ja vardagslunken är ganska skön den med...
    Oh detta med att rensa och kasta känner jag igen! Mina garderober skulle ha fått sig en dust nu i sommar men värmen har gjort att det bara inte har gått, får se det som ett höstprojekt istället!
    Ha en fortsatt skön semester!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti! Ha en fortsatt fin sommar du också! Och röjarprojekten lär inte springa ifrån oss, de finns kvar till hösten också :) Kram Åsa

      Radera