tisdag 19 augusti 2014

Intensivt

Höstanemonen lyser upp i trädgården

Precis som jag misstänkte så blev det en något intensiv start på arbetsveckan. Det var mycket ringande hit och dit, och en artikel fick jag skriva om tre gånger eftersom jag hela tiden fick nya uppgifter där en sa si och en annan sa så. Men det kändes bra att vara i gång efter en semester som jag är nöjd med.

I går var sonen och jag ute på jakt efter papper till skolbänken inför dagens skolstart, men det var lättare sagt än gjort. Jag har letat efter det den senaste veckan men det var inte helt lätt att hitta något. Tycker att det verkar som att det finns många fina papper för tjejer, men är man kille och inte vill ha papper med rosa färg och inte heller nästan helsvarta med Star Wars så var det värre. Men till slut fann han ett som han var nöjd med.

Likadant är det med klädavdelningarna i affärerna, min upplevelse är att det finns mycket roligare kläder till tjejer än till killar och det är lite tråkigt. Eller så är vi på fel ställen och letar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar