lördag 30 augusti 2014

Julklappar och kolapannacotta

En somrig bild som motvikt till jultidningar och julklappar

Visserligen tycker jag om att vara ute i god tid när det gäller saker som ska fixas, men frågan är om inte det här slår mitt eget rekord. Augusti är inte slut än och jag har redan köpt två julklappar! Det är knappt så att man vågar säga det högt, men så är det.

I veckan kom årets jultidningar och eftersom vi nu har en skolkille i familjen så fick vi på en och samma dag fyra kataloger och erbjudanden om att sälja jultidningar. Precis när jag höll på att titta på detta så knackade det på dörren och där stod två barn som sålde ur en katalog till förmån för pandor om jag fattade det hela rätt. Det var i alla fall i deras katalog som jag hittade två julklappar.

Sonen ville sälja jultidningar så då får han testa det i år. Jag hittade för övrigt några julklappar till mig själv i jultidningskatalogen så hans försäljning fick en bra start.

Nog om jultidningar och julklappar, det är ju faktiskt fortfarande sommar ett par dagar till enligt almanackan.

I går hade vi besök av mina underbara föräldrar som hjälpte till med att beskära ett träd och fylla en hel släpkärra med grenar - som de sedan tog med sig. Stort tack och många kramar till er!

Till sist, kolapannacotta med karamelliserade pecannötter - hur gott låter inte det? Receptet hittar ni här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar