fredag 15 augusti 2014

Nu är sista chansen...

Chokladpaj avnjuten under vårt Köpenhamnsbesök

... att göra allt det där som man hade tänkt göra under semestern, för på måndag är det dags att börja jobba igen. Men å andra sidan finns det många andra dagar framöver att ägna åt sådant som ännu inte har blivit gjort för man jobbar ju verkligen inte hela tiden.

I går hade jag kollegorna här på fika för lite avstämning innan jobbstarten. Regnet kom strax innan de kom så vi fick sitta inne, men lagom till att de skulle åka började solen skina så klart.

Apropå att sitta inne så utspelade sig följande konversation under en bilfärd i veckan:

Sonen: "Mamma, har du fått böter någon gång?"
Jag: "Jag har fått parkeringsböter två eller tre gånger" (det är visserligen ett par för mycket men utspritt på mer än tjugo år som körkortsinnehavare så är det kanske inte så farligt ändå).
Sonen efter en stunds funderande: "Jaha, är det något annat brottsligt du har gjort?"

Snacka om att man helt plötsligt nästan kände sig kriminell på grund av ett par p-böter :) Barn är verkligen för goa med sitt funderande och kommentarer kring saker och ting!

10 kommentarer:

  1. Haha så gullig han är... Hans mamma är nog så brottslig! Vår resa runt en viss Mc-klubb för många många år sen, inget brottsligt men vi glömmer det aldrig:) Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, det var en upplevelse, haha :) Den historien får jag berätta för honom en annan gång tror jag ;) Kram Åsa

      Radera
  2. Men så det blev Åsa, menade ju förstås att hans mamma inte är så brottslig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä jag tänkte att du nog skojade lite där :)))

      Radera
  3. Ha ha, vilket underbart inlägg! Ja jag fick p-böter förra veckan och hade jag haft en toppluva tillhands hade jag dragit ner den över ögonen, usch!
    Det var värsta brottsbiljetten jag åkte hem med! Sura pengar också...
    Önskar dig en skön helg, sköt om dig!
    Kramis,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, så tråkigt att behöva lägga pengar på sånt när det finns så mycket roligare man kan göra för dem. Men man får vara glad att det inte är något värre i alla fall :) Ha en fin helg du med! Kram Åsa

      Radera
  4. Svar
    1. It was really good, I love chocolate cakes :)

      Radera